Σάββατο, 25 Δεκεμβρίου 2010

Η Ντόρα Μπακογιάννη υπέρ της λογοκρισίας;


Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μας έχει χαρίσει και στο παρελθόν άφθονες στιγμές γέλιου, με δηλώσεις που κινούνται στα όρια της γραφικότητας. Έτσι και αυτή τη φορά, ο γλυκομίλητος και σεβάσμιος ιεράρχης δεν μας απογοήτευσε. Η πρόσφατη εμφάνισή του στη πρωϊνή εκπομπή "Κοινωνία Ώρα Mega", όπου μεταξύ άλλων δήλωσε πως "ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν όργανο του παγκοσμίου Σιωνισμού" συναγωνίζεται επάξια με το άλλο αξέχαστο απόφθεγμα του, όταν αποκάλεσε τους ομοφυλόφιλους «ηθικά απονευρωμένους, με ψυχοπαθολογικές εκτροπές και ψυχασθένειες, με μανία ικανοποιήσεως της ψυχοπαθολογικής των εκτροπής, που έκαναν αξία ζωής το σωλήνα αποβολής των περιττωμάτων». Αν και προσωπικά πίστευω πως τέτοιες ασυναρτησίες , μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά με τη σάτιρα παρά με σοβαρά πολιτικά επιχειρήματα, η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη έκρινε πως έπρεπε να αντιδράσει και έτσι έβγαλε μια ανακοίνωση στην οποία υπερασπίζεται, και ορθά, την ανοχή της διαφορετικότητας. Έλα όμως που αρκούν οι δυο τελευταίες προτάσεις της ανακοίνωσής της για να ακυρώσουν όλο το μήνυμά ανεκτικότητας που προσπάθησε να περάσει.

Η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας επισημαίνει πως : "Με τις δηλώσεις του... ο Πειραιώς Σεραφείμ, αγνοώντας επί πλέον και το γεγονός ότι η Εκκλησία της Ελλάδος συνδέεται άμεσα με το κράτος, παρέβη και τον ποινικό νόμο της Ελλάδας, ο οποίος και απαγορεύει και τιμωρεί αυστηρά, όσους υποκινούν φυλετικά μίση και πάθη. Αλλά επ΄αυτού αρμόδια να αποφανθεί είναι η ελληνική Δικαιοσύνη». Έτσι, η Ντόρα Μπακογιάννη, αποδεικνύεται υπέρμαχος του αντιρατσιστικού νόμου 927/1979 που προβλέπει μεταξύ άλλων : "Όστις δημοσίως, είτε προφορικώς, είτε δια του τύπου ή δια γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου εκ προθέσεως προτρέπει εις πράξεις ή ενεργείας δυναμένας να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βίαν κατά προσώπων ή ομάδος προσώπων εκ μόνου του λόγου της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής των, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών ή με χρηματικήν ποινήν ή και δια αμφοτέρων των ποινών τούτων". Το αν είναι ο Σεραφείμ κρατικός λειτουργός ή όχι, δεν καμιά σημασία, αφού ο συγκεκριμένος νόμος ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως ιδιότητας.

Όμως, σε μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία ακόμη και ο Σεραφείμ έχει το δικαίωμα να λέει τις παλαβομάρες του. Η ποινικοποίηση της λεγόμενης "ρητορικής μίσους", που δυστυχώς εφαρμόζεται πια στις περισσότερες χώρες του Δυτικού κόσμου , δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια λογοκρισία νέου τύπου , με "προοδευτικό" μανδύα αυτή τη φορά, που με πρόσχημα την προστασία των μειονοτήτων, απειλεί μια από τις σπουδαιότερες κατακτήσεις του Δυτικού πολιτισμού, την ελευθερία του λόγου. Σε χώρες που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια αυτή τη νομοθεσία, άνθρωποι συλλαμβάνονται και διώκονται, μόνο και μόνο επειδή εξέφρασαν απόψεις που δεν αρέσουν στην αριστερόστροφη ελίτ, και ο οργουελικός όρος "έγκλημα σκέψης" έχει αποκτήσει πια ένα νέο και επίκαιρο νόημα! Άραγε η Ντόρα Μπακογιάννη, που κατά τ'άλλα, φιλοδοξεί να εκπροσωπήσει τις φιλελεύθερες ιδέες στη χώρα μας, έχει σαν όραμά της μια κοινωνία όπου το κράτος θα μας υποδεικνύει τί θα λέμε και τί θα διαβάζουμε, μια κοινωνία αποστειρωμένη,που δε θα επιτρέπει το διάλογο, την αντίθετη άποψη, και την ανταλλαγή απόψεων, αφού όλοι θα φοβόμαστε μήπως με το λόγο μας προσβάλουμε μια θρησκευτική, ταξική ή εθνική ομάδα; Και άραγε πόσο πειστικός είναι κάποιος που από τη μια μεριά , ισχυρίζεται πως υπερασπίζεται την ανεκτικότητα , ενώ από την άλλη φαίνεται να μην έχει πρόβλημα με τη χειρότερη μορφή μη ανεκτικότητας και μισαλλοδοξίας , τη λογοκρισία;

Δυστυχώς, κάποιοι στην Ελλάδα, ίσως από άγνοια, ίσως επειδή δεν έχουν εντρυφήσει στις φιλελεύθερες ιδέες, έχουν μπερδέψει τον φιλελευθερισμό με την αυταρχική και αριστερόστροφη "πολιτική ορθότητα". Αν κρίνουμε από τη χθεσινή ανακοίνωση της, και η Ντόρα Μπακογιάννη φαίνεται να αντιλαμβάνεται την προστασία των μειονοτήτων στη χώρα μας, με την ίδια νοοτροπία "χωροφύλακα" , που έχουν επιδείξει στο παρελθόν οργανώσεις, όπως το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (πχ στην υπόθεση Πλεύρη) ή η Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας (ΟΛΚΕ) , όταν υποστηρίζει την επέκταση του αντιρατσιστικού νόμου ώστε να καλύπτει και τον σεξουαλικό προσανατολισμό . Και είναι κρίμα, γιατί με αυτό τον τρόπο δυσφημούν τον αγώνα για την προστασία των μειονοτήτων στη χώρα μας, που έχει ακόμη πολύ δρόμο.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Έτσι, η Ντόρα Μπακογιάννη, αποδεικνύεται υπέρμαχος του αντιρατσιστικού νόμου 927/1979"

Καθώς και υπέρμαχος της σύνδεσης εκκλησίας κράτους, με το κράτος σε ρόλο... "ελεγκτή" να το πούμε, "προϊσταμένου"; ...της εκκλησίας. Κρίμα που δε μπορεί να ασκηθεί και πειθαρχική δίωξη στους μητροπολίτες όπως στους δημοσίους υπαλλήλους.

DEFKALION είπε...

Aληθεια οταν το να βρισεις καποιον διωκεται απο το νομο, αποτελει ''ελευθερια του λογου'' το να προπαγανδιζεις την γενοκτονια ενος εθνους; Θα μπορουσα και να συμφωνουσα αν αυτοι που υπερασπιζαν αυτο το ''δικαιωμα'' εκαναν και μια καμπανια με επιχειρηματα που να ερχονται αντιμετωπα με μια ναζιστικη γνωμη. Αληθεια ομως, ποσοι απο ολους αυτους που ειναι υπερ του δικαιωματος του Πλευρη να κανει γενοκτονικο κυρηγμα εχουν γραψει ενα κειμενο που να απανταει στην ναζιστικη επιχειρηματολογια;

DEFKALION είπε...

Δεν διωκουμε τα ναζιστικα ιδεολογηματα γιατι ειμαστε ''Δημοκράτες'', επιτρέπουμε στην καθε εγκληματικη Κνιτικη οργανωση να καταστρεφει την οικονομια με τους επαγγελματιες μετακινουμενους ψευτοσυνδικαλιστες γιατι ειμαστε ''Δημοκράτες''. Το θεμα ειναι οτι ολη αυτη η κενη Δημοκρατικοτητα δεν κανει τιποτε αλλο παρα να ισχυροποιει τον αριστεροστροφο και δεξιοστροφο ναζισμο που τελευταια βλεπουμε να ενωνεται. Ετσι βλεπουμε Χρυσαυγιτες σε κοινους αγωνες με συριζαιους και Κνιτες να γραφουν σε Σαμαροφυλλαδες.
Οι Φιλελευθεροι μαλλον δεν εχουν καταλαβει οτι η πολιτικη δεν ειναι εκθεση ιδεων, οι πολιτικες μαχες δινονται στην υπαρκτη κοινωνια. Μπορουν να αισθανονται περηφανοι για τις εκθεσεις ιδεων και την ''ανοχη'' τους στην ''διαφορετικη γνωμη''. Μπορουν να περιμενουν λιγο ακόμη το ποσοστο της Χρυσης Αυγης να ανεβει από το 5,5% σε κανένα 25% για να αποφασισουν και να αντιπαρατεθουν στην ''διαφορετική γνωμη'' που με τοση περηφανεια ανεχονται...

DEFKALION είπε...

Τηλεμαχε αν βγω εγω και πω οτι ο Τηλεμαχος ο Χορμοβιτης ειναι προδοτης πρακτορας και πως πρεπει να εξοντωθει, αποτελει αυτο ''ελευθερια της εκφρασης''; Θα πρεπει ή δεν θα πρεπει να διωχθω ποινικα; Ειναι ''δικαιωμα'' μου να σε στοχοποιώ;

DEFKALION είπε...

Ο καθενας φυσικα ειναι ελευθερος να καταπιανεται με οποιο θεμα θελει. Ποιο αληθεια ειναι το μειζον και ποιο το ελάσσων; Ο αντισημιτικός λόγος ενός μητροπολίτη που μας έκανε παγκοσμίως θέμα ή ''λογοκρισία'' της Μπακογιάννη;

Euripides είπε...

Κύριοι να καταλαβαίνουμε τι διαβάζουμε γιατί το λεκτικο του νόμου δεν στηρίζει τη θέση περί λογοκρισίας. Για το αξιοποινο δεν αρκεί μόνο η έκφραση μιας μισαλλόδοξης άποψης αλλά πρέπει και αυτό να γίνεται με πρόθεση να προκληθούν πράξεις βίας και μίσους.

Τηλέμαχος Χορμοβίτης είπε...

@DEFKALION και Euripides
Νομικά δεν είναι έτσι όπως τα λέτε. Υπάρχουν τα άρθρα του ΠΚ περί εξύβρισης και συκοφαντίας(που και αυτά όμως θα πρέπει να ερμηνεύονται στενά) που μας καλύπτουν. Ο αντιρατσιστικός νόμος θυμίζει περισσότερα το άρθρο 184 του Π.Κ
("Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει σε διάπραξη κακουργήματος ή πλημμελήματος τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τριών ετών")ή το άρθρο 192 ΠΚ("Όποιος δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο προκαλεί ή διεγείρει τους πολίτες σε βιαιοπραγίες μεταξύ τους ή σε αμοιβαία διχόνοια και έτσι διαταράσσει την κοινή ειρήνη, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν σύμφωνα με άλλη διάταξη δεν επιβάλλεται αυστηρότερη ποινή"].'Ομως αυτά τα άρθρα, κατάλοιπο της μεταεμφυλιακής εποχής που τιμωρούσαν τους εχθρούς του καθεστώτος, έχουν δεχτεί έντονες επικρίσεις και από υποστηρικτές των ατομικών δικαιωμάτων και από εκπροσώπους του νομικού κόσμου. Έτσι ο Νάσος Θεοδωρίδης, πρώην εκπροσώπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι,υποστηρίζει στην ιστιοσελίδα του Παρατηρητηρίου :"Μία σειρά διατάξεων του Ποινικού Κώδικα περιορίζουν σημαντικά την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της έκφρασης, που αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Ενώ σε μία σύγχρονή φιλελεύθερη κοινωνία θα πρέπει να τιμωρούνται μόνον οι πράξεις, και όχι ο λόγος, ακόμη και αν αυτός είναι εμπρηστικός, ενοχλητικός και προκλητικός, δυστυχώς, στην Ελλάδα παραμένουν σε ισχύ αρκετές αναχρονιστικές ποινικές διατάξεις που χαρακτηρίζονται από επικίνδυνη ασάφεια. Έτσι, το άρθρο 184 τιμωρεί όποιον “με οποιονδήποτε τρόπο” προκαλεί ή διεγείρει σε διάπραξη αδικήματος...το άρθρο 192 τιμωρεί όποιον διεγείρει τους πολίτες σε αμοιβαία διχόνοια..."(γιατί άραγε τέτοια διγλωσσία από το Παρατηρητηριο?Αλλα λένε στην υπόθεση Πλεύρη..). Ενώ ο καθηγητής Ποινικού Δικαίου κ. Μανωλεδάκης γράφει πως "είναι πολύ επικίνδυνο να χαρακτηριστεί (ως απόπειρα έστω)αξιοποινη κατ'άρθρο 192 η ρητορική επίθεση εναντίον αντίπαλης πολιτικής, κοινωνικής ή άλλης ομάδας που φτάνει, έστω, σε οξύτητα τέτοια ώστε να προκαλέσει πνεύμα μισαλλοδοξίας σε ορισμένους θερμοκέφαλους ακροατές του ρήτορα."(Ι.Μανωλεδάκης, ΕΠΙΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ, σελ.186) και προτείνει την κατάργηση του συγκεκριμένου άρθρου.Σε κάθε περίπτωση όμως, όλοι συμφωνούν πως πρέπει να ερμηνεύεται στενά μια τόσο επικίνδυνη για την ελευθερία του λόγου διάταξη, και να τιμωρείται ποινικά μονό σε περίπτωση, που η ρητορική του μίσους έχει ως αποτέλεσμα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ πράξη βιας που τελέστηκε κάτω από την επήρεια αυτού του λόγου. (που και πάλι ανακύπτουν πολλά ζητήματα για το πώς αποδεικνύεται αυτό).Και ενώ υπάρχουν τέτοια προβλήματα με αυτά τα άρθρα του ΠΚ, έρχεται ο νομοθέτης (με τις ευλογίες της ΕΕ) και μας φορτώνει τον ακόμη πιο ασαφή και κατά τη γνώμη μου πιο επικίνδυνο αντιρατσιστικό νόμο. Αν λοιπόν, πρέπει να καταργηθούν μια φορά οι αναχρονιστικές διατάξεις του ΠΚ, τί πρέπει να γίνει με το Ν. 1927/79?

Defkalion είπε...

''αυτά τα άρθρα, κατάλοιπο της μεταεμφυλιακής εποχής που τιμωρούσαν τους εχθρούς του καθεστώτος''

''Παραδοξως'' αυτα τα αρθρα δεν εφαρμοζονται ποτε εναντιων των Συριζοκνιτων τραμπουκων... γιατι απλα οι Συριζοκνιτες ειναι το βαθυ καθεστως της χωρας.

Δημήτρης είπε...

Συμφωνώ μαζί σας και προβληματίζομαι από αυτή την στάση της Μπακογιάννη, γιατί δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοια. Ανάλογες δηλώσεις όμως έκανε και ο Πεταλωτής. Τέλος, οι δηλώσεις του Μητροπολίτη δεν είναι ακριβώς αντισημητικές. Μάλλον αντισιωνιστικές.

byron είπε...

Δεν είναι και τελείως παλαβά αυτά που λέει ο Σεραφείμ. Οι παραγωγές του Χόλυγουντ, το οποίο ελέγχεται αποκλειστικά από μία υποομάδα ανθρώπων, βρίθουν επιθέσεων ενάντια στην οικογένεια και την παράδοση. Όπως και να ΄χει το κράτος οφείλει να προστατεύει την ελευθερία του λόγου, όχι να την περιορίζει.

Δημοσίευση σχολίου